Aktuálny stav chodníka medzi Kečkou a Donovalmi

15.06.2014
aktualny-stav-chodnika-medzi-keckou-a-donovalmiO dva týždne je Nonstopbeh, o mesiac Stíhačka. Cieľová „rovinka“ je spoločná, ale posledný lesný úsek pred ňou (medzi Kečkou a Poliankou) dostal poriadne zabrať, víchrica Žofia sa tu nebabrala. Reči sa také hovoria, že vraj je to nepriechodné a ako tam ľudia kufrujú a že chodník ani značky kvôli pováľaným stromom nevidno a tak... A keď už aj organizátori začali strašiť, tak mi nedalo neísť obzrieť. A kdežeee... Je to priechodné, obchádzky okolo vývratov sú prešliapané, chodník je vidieť. Tam, kde treba podliezať alebo preliezať, sú vylámané konáre a porobené „tunely“. No, zohýnať sa treba niekde do nich fest, to je pravda, ale len jediný bol taký, kade som musel po štvornožky. Len človek nabalený na hrebeňovku by to v ňom mal zložitejšie. Podobne človek s 50 či sto kilákmi v nohách :-) Ale stretol som chalana na bajku, ktorý aj keď poriadne musel prenášať, ale prerazil. Dokonca celá rodinka sa tam motala a deckám sa náramne páčilo, lozili ako myši :-) V podstate sú na trase len dva problémové úseky, každý má tak pol kilometra, ani to možno nie. Každý som preštrikoval za necelých 10 minút a trúfam si povedať, že ani v noci by som sa tu nezamotal.
Prvý je hneď nad Poliankou a ten je horší, stromy sú nahusto popadané, ale všetky kolmo na chodník, čo je dosť výhoda. Potom je rovný, zas niekoľko stoviek metrov dlhý úsek úplne bez problémov - tiahne sa vlastne na obe strany od smerovníka, pri ktorom sa na červenú značku pripája cyklotrasa z juhu (od Šachtičiek alebo od Kališťa). Odtiaľ sa sem dá pohodlne dostať aj na bajku. Preto komu by sa nechcelo smerom od Donovalov predierať tým prvým polomom, stačí ak prejde cez Bully po zelenej k rázcestiu Pri javore a tam odbočí na spomenutú cyklotrasu doľava. Zachádzka tak 20 minút navyše.

Druhá „opičia dráha“ má už preliezačky, podliezačky a obchádzačky redšie nastavané, čím vyššie smerom ku Kečke človek stúpa, popadaných stromov ubúda a záverečný strmšie stúpajúci úsek cesty a za ním mierne klesajúci traverz na Špongu (von z lesa) je už takmer bez prekážok. Ale aj toto sa dá obísť z juhu po zvážniciach, ktorými v zime vedú lyžiarske cesty. Stačí sledovať šípky smer Kalište.
V galérii sú fotky usporiadané v opačnom smere, od Kečky po Polianku. Ak sa niekto chystá schádzať od Prašivej tadeto na Donovaly a nebude sa mu chcieť zápasiť s kalamitou, je tu ešte jedna jednoduchá obchádzka, ktorá vlastne ani obchádzkou nie je, lebo zaberie približne rovnaký čas, akurát záver nebude z kopca po asfalte, ale do kopca po lúke. Ale zablúdiť sa tam určite nedá, je to jednoduché, fotky a popis sú v galérii.

Ako na to? Po zostupe z Kečky treba len na Šponge, tesne pred vstupom do lesa (smerovník a tabuľa PR Štrosy), zabočiť doprava, presne na opačnú stranu ako je chata. Nezreteľný chodník v tráve vedie okolo poslednej zimnej tyče do prieseku s mladinou, už po pár metroch sa rozšíri na trávnatú a o chvíľu na kamenistú lesnú cestu a klesá priamo po spádnici dolinou. Po asi dvoch kilometroch (drevosklad, studnička) treba odbočiť doľava na výraznú lesnú cestu, ktorá neomylne vedie na dolný koniec osady Mistríky. Z jej horného konca je do centra Donovál už len na skok - najlepšie stredom lúky po vykosenom páse, paralelne s hlavnou cestou. Žeby to organizátori oboch spomenutých podujatí potiahli tento rok práve tadeto? Lebo na odstraňovaní kalamity sa síce už pracuje, ale... :-)

Fotky Aktuálny stav chodníka medzi Kečkou a Donovalmi

RE: Aktuálny stav chodníka medzi Kečkou a Donovalmi
Ripo 25.06.2014
4 dni pred Nonstop behom Trangoška - Donovaly organizátori hlásia na svojej stránke, že je chodník prerezaný, takže trasa sa nemení :-)