Skialpaktuál: Derešský kotol v hmle

09.02.2014
skialpaktual-deressky-kotol-v-hmle

Predpoveď na sobotu hovorila o snežení asi až od 1200m a o teplote tesne pod nulou od 1500. Pred poludním sa malo trochu vyjasniť. V Mikuláši ráno mrholilo, v Demänovej pršalo, na Lúčkach sneh s dažďom, až na Otupnom ako - tak suchý sneh padal.

Po zamrznutom menčestri a čerstvej, trochu lepkavej centimetrovej vrstve nového snehu sa šlo hore na Brhliská celkom dobre. Do kotla popod vlek sa vyjsť dalo, aj opatrne zlyžovať nazad. Ale v kotli už plnotučné, liptovské mlieko :-( Trafili sme asi hneď prvý žliabok, vedúci na rebro Derešov (medzi stredným a západným kotlom) - dole kôrka, ale inak premrznutý firn s tenkou vrstvou prašanu, len v zúženiach ho bolo viac, tak do 20cm. Ani mačky nebolo treba, dali sa schodíky vysekávať. Nazad sme zlyžovali pohodlne, pekne to držalo.

Traverzli sme do hlavného kotla a asi sme trafili rebierko v jeho strede. Najprv jeho sv žľabom a potom po jeho hrebienku sme vyliezli niekam medzi Dereše a Chopok. Viditeľnosť tak 20m, aj keď za nami nad Sinou sa to už trhalo. V žľabe už bolo nového snehu naukladaného vo vankúšoch viac - takže tadeto dole radšej nie, aj keby sme si videli pod lyže. Preto sme len preťapkali ku Kamienke (tam nával, škoda pokúšať sa o čaj), do Meteorologického žľabu sme radšej len zhora nakukli a utekali do Dievčenského, lebo je na západ otočený.

Ten bol naopak tvrdý, hrboľatý, ale nie ľadovo šmykľavý, ani šutrov veľa netrčalo. Traverz doprava k Lukovej: samozrejme slalom pomedzi kosovku a kamene, dolu Spravodlivou tiež, ale šlo to. Len úplne dolu už sme kosili čučoriedky a odjazdová cesta lesom na zjazdovku totálne bez snehu. Ale na tú snehovú biedu celkom dobre bude, ak tam nabehnete, keď sa mraky dvihnú. Len pozor na sv svahy. Fotky nič moc, ale hádam z nich niečo vidno...

Fotky Skialpaktuál: Derešský kotol v hmle

RE: Skialpaktuál: Derešský kotol v hmle
Jano 10.02.2014
Riso, ako vas sledujem, tu ma nemyka:)) Zmenit sa to neda, ale tak okolo 1960, sme chodili v oktobri hore z Tureckej za lepsich podmienok. Aj v juni v lete bolo v Zmrzlej viacej snehu. Zeby koniec sveta?

Ripo 11.02.2014
Koniec sveta hadam nie. Svet sa vysporiadal aj s padom meteoritu, len dinosaury to neprezili :-)