Skialpaktuál z hrebeňa medzi Chopkom a Ďurkovou

22.02.2014
skialpaktual-z-hrebena-medzi-chopkom-a-durkovou

Na sobotu hlásili mínusové teploty až od nejakých 1200m a ráno ešte malo miestami pršať, aj keď počas dňa sa malo čiastočne vyjasňovať. Takže taktika bola jasná: Jasná :-) Teda rýchlo čo najvyššie a tam ostať čo najdlhšie. A ráno čím skôr na hrebeň, nech pásy zbytočne nevlhnú. Milým prekvapením o siedmej ráno na Otupnom bola zamrznutá pista, čo som vôbec nečakal, len mraky viseli nejako "prekliato nízko". Už nad Lukovou. Ale cestou na Chopok bolo vidieť, že aj oblaky stúpajú, až nakoniec od hrebeňa skoro celkom zmizli. Našťastie zakryli slnko, lebo to keď sa oprelo pred poludním do južných svahov, hneď bol sneh mokrý.

Na hrebeni bol sneh vyfúkaný do zamrznutých "šindľov", pomedzi ne čerstvý poprašok. Stopa zreteľná, aj keď zaviata, tvrdá, len mimo chodník sa to v kôrke trochu prepadalo. Svahy vyzerali krásne bielo a lákavo (južné aj severné), ale na tých južných kôra, potom okolo obeda už miestami na povrchu aj dosť vlhká a tým ešte nepríjemnejšia. Cez Dereše po Chabenec bolo šliapanie trochu hrboľaté, lyžovačka z Chabenca dolu k útulni taká všelijaká: čím nižšie, tým lepšie - rovnejšie, ale aj mokrejšie.

Doma boli len domáci, ktorí ráno vyprevadili nejakých 11 snežničiarov a 2 pásovcov - tých som postretal cestou. Tak som trochu pootravoval, dozvedel som sa, že najviac tu dokázalo prespať 96 (!!!) ľudí, poďakoval za fajný bylinkový čajík a pobral sa nazad. Mraky sa akosi začali zbiehať, za Chabencom sa všetko skrylo do hmly  a dokonca začalo čoraz výdatnejšie snežiť. Tá predpoveď akosi nevychádzala... Neostávalo nič, len skloniť hlavu, zapichnúť oči do stopy pred lyže a posunovať sa od tyče k tyči. Ešte som dal pokus o východný kotol Kotlísk, či dole nebude hmly menej, ale tá kôrka a nižšie mokrý firn a do toho to difúzne svetlo... Nič moc lyžovačka, výhľady pod nohy už vôbec.

Takže už len hore do Krížskeho sedla, traverz neviditeľných Derešov a nekonečné oblúky v snežení (nižšie aj v daždi) až na Lúčky, po preplnenej zjazdovke. Aj keď sa dopoludnia trochu vyčasilo, svetlo bolo difúzne, na fotky nič moc, kontrasty takmer žiadne. Tak aspoň pár záberov pre lepšiu predstavu o "stave snehu", dole v galérii. Napriek tej snehovej biede v dolinách okolie hrebeňa vyzerá výborne, dúfajme že to ešte trochu vydrží.